The Amazing Spider-Man: Renew Your Vows #1
Numer: The Amazing Spider-Man: Renew Your Vows #1
Tytuł: Brawl in the Family, Part 1
Tytuł 2: The Earnest Adventures of Spider-Dad
Tytuł 3: Make It Work
Wydawnictwo: Marvel Comics 2017
Data wydania: Styczeń 2017
Scenariusz: Gerry Conway, Anthony Holden, Kate Leth
Rysunki: Ryan Stegman, Anthony Holden, Marguerite Sauvage
Okładka: Ryan Stegman & David Curiel
Asystent redaktora: Allison Stock
Redaktor: Nick Lowe & Darren Shan
Redaktor naczelny: Axel Alonso
Naczelny dyrektor kreatywny: Joe Quesada
Wydawca: Dan Buckley
Producent wykonawczy: Alan Fine
Cena: $4.99
Przedruk PL: Brak
Streszczenie
Brawl in the Family, Part 1
Kontynuacja serii z The Amazing Spider-Man: Renew Your Vows vol. 1 #5.
Przypominając sobie listę zakupów, Spider-Man walczy ze Scorpionem przy banku. Kiedy dzwoni do niego żona Mary Jane z informacją o „Kodzie Zielonym”, bohater raz dwa rozprawia się ze złoczyńcą, pozostawia go związanego siecią do dyspozycji policjantów i rusza w stronę domu. Jego lot widzi przez okno młody prezes z rodu Osbornów. Sekretarka Mrs. January informuje szefa, że projekt G profesora Comptona ma opóźnienia. Ten pyta ją, czy powiodło im się chociaż przejęcie praw do technologii Regenta. Słyszy potwierdzenie.
Po dotarciu do mieszkania Peter Parker dowiaduje się od Mary Jane, że ich córka poszła już spać. Kiedy małżonkowie myślą, że mogą w spokoju oddać się intymnym uniesieniom, słyszą niepokojące odgłosy dobiegające z pokoju ich dziecka. Okazuje się, że Anna May Parker, chcąc udoskonalić sieciosploty swego taty, zaplątała się w pajęczynę. Zapłakana dziewczynka przeprasza rodziców za ten bałagan. Ci podchodzą z wyrozumiałością do jej młodzieńczej pasji i dziecięcej niecierpliwości.
Ranek. Układając w głowie listę zakupów, Peter smaży naleśniki, gdy cała rodzina szykuje się do pracy/szkoły. Annie przypomina ojcu o kupnie marchewek dla jej żółwia, Speedy’ego. Pyta, czy po lekcjach może iść z Joey’em i Billie do parku. Kiedy przekładany przez Petera na patelni naleśnik wypada, Annie łapie go na swój talerz, uciekając się do pajęczej zwinności. Rodzice przypominają jej o zakazie używania mocy bez ich zgody, zwłaszcza w szkole. Peter wręcza jej miniaturowy telefon do kontaktu z nimi, gdy zajdzie taka potrzeba.
„The Daily Bugle”. Peter przekazuje Jamesonowi zdjęcia Spider-Mana. Gloria Grant nakłania szefa, który dla zasady wybrzydza na ich jakość, do wypisania fotografowi czeku na kwotę faktycznie oddającą ich wartość. Peter dziękuje koleżance z pracy za wsparcie i pyta, jak miewa się Jermaine, jej synek, którego Gloria samotnie wychowuje. Rozmowę przerywa poirytowany Jonah, który każe Peterowi udać się na miejsce rewitalizacji terenu pod dawną siedzibą Regenta, gdzie uformował się tajemniczy lej.
W drodze na plac budowy Spider-Man ustawia Buzzbee – drona z aparatem robiącym perfekcyjnie skadrowane zdjęcia. Na miejscu przekonuje się, że za powstanie dziury w ziemi odpowiadają Mole Men i dinozaur. Kiedy usiłuje bez powodzenia spętać bestię, rzuca się na niego banda podziemnych stworków. Z tarapatów ratuje go Mary Jane w kostiumie z technologią Regenta, co pozwala jej „podpiąć się” pod supermoce męża. Peter przypomina, że zaprojektował ten strój do jej ochrony, a nie jego. Gdy MJ przekonuje go, że nie musi działać już sam, małżonkowie dostrzegają, że Mole Man, król podziemia, uprowadził Annie.
Scenariusz: Gerry Conway
Rysunki: Ryan Stegman
Tusz: Ryan Stegman
Kolory: Sonia Oback
Litery: VC’s Joe Caramagna
The Earnest Adventures of Spider-Dad
Mary Jane wychodzi z domu w sprawach służbowych, zostawiając Annie na cały dzień pod opieką Petera. Ojciec i córka zaczynają wcinać pączki i włączają film „Zaplątani”. W tej chwili dzwoni Jonah Jameson, który skarży się, że Parker nadal nie przesłał mu obiecanych zdjęć. Peter postanawia dostarczyć mu je osobiście. Na przelot nad miastem w kostiumie Spider-Mana zabiera ze sobą Annie. Kiedy dziewczynka dostrzega na ulicy Sandmana i chce się z nim pobawić, Peter zostawia ją na chwilę pod „opieką” człowieka z piasku.
Po przekazaniu zdjęć wydawcy gazety Spider-Man odbiera Annie, na życzenie której Sandman zbudował wielki zamek z piasku. Dla zasady bohater krępuje siecią Williama, po czym zabiera córkę na plac zabaw, ucztę z hot-dogami i zabawę przy fontannie. Pod wieczór Peter i Annie wracają do domu. Tuż po nich wraca Mary Jane i zastaje ich siedzących na kanapie. Annie chwali się mamie, że fantastycznie się bawili przez cały dzień i dopiero zasiedli do filmu. Mary Jane dosiada się do nich i cała rodzina zaczyna oglądać „Zaplątanych”.
Scenariusz: Anthony Holden
Rysunki: Anthony Holden
Tusz: Anthony Holden
Kolory: Anthony Holden
Litery: Anthony Holden
Make It Work
Miesiąc wcześniej. Butik MJ’s. Mary Jane projektuje dla siebie kostium superbohaterki. Liczy, że mąż zminiaturyzuje jego technologiczną część do wielkości czegoś bardziej przenośnego. Towarzysząca mamie Annie pokazuje jej szkice własnego stroju. Kiedy obsypują się nawzajem pochwałami, do zamkniętego sklepu wpada chcący obrabować kasę Rhino. Dzięki technologii Regenta właścicielka wali go mocno w szczękę. Ten szarżuje na nich, ale wbija się w ścianę. Annie korzysta z okazji, aby „upiększyć” twarz Rhino kredkami.
Później. Policja wyciąga z butiku MJ’s przestraszonego Rhino z rysunkami wokół oczu. Skuty złoczyńca zaręcza, że tak urządzili go Avengers. Mary Jane i Annie, które przypatrują się tej scenie z pobliskiego dachu, postanawiają uświetnić swoje zwycięstwo nad przeciwnikiem drobną przyjemnością w postaci lodów. Na ławeczce w parku rozmawiają o kolorystyce i materiale przyszłego kostiumu Mary Jane. Matka Annie wspomina, że na koniec dnia będą musiały jeszcze posprzątać sklep.
Scenariusz: Kate Leth
Rysunki: Marguerite Sauvage
Tusz: Marguerite Sauvage
Kolory: Marguerite Sauvage
Litery: VC’s Joe Caramagna
Recenzja
Oto kontynuacja świetnie przyjętej miniserii z alternatywną wizją życia Spider-Mana. Małżeństwo Pająka w pakiecie z wychowywaniem dziecka. Przygody nie jednego, a trzech superbohaterów. A na liście twórców słynny scenarzysta Gerry Conway i cieszący się wzięciem rysownik Ryan Stegman. To główne walory nowej regularnej serii, która co miesiąc ma serwować ekstra wrażenia fanom nieco dojrzalszego Pająka.
Na wstępie należy zaznaczyć, że choć komiks przedstawia życie Parkerów po upadku Regenta, stanowi swoisty remake tamtych wydarzeń, przenosząc akcję z futurystycznego Nowego Yorku do dzisiejszej metropolii. To jednak detale, bo liczą się pierwszoplanowi bohaterowie. A ci tworzą bardzo sympatyczną rodzinkę. Peter i MJ to kochająca się para troskliwych rodziców z poczuciem humoru, zaś ich córka jest po prostu przeurocza.
Komiks przywołuje styl klasycznych opowieści o domatorskim Spider-Manie, wzbogacony o świeże pomysły takie jak: godniejsze zarobki Petera w pracy fotografa, butik Mary Jane czy dron do robienia zdjęć. W sferze czarnych charakterów też jest zachęcająco. Na rozgrzewkę Scorpion, czyli klasyka. Obiecująco zapowiada się tajemniczy młody prezes (z rodu Osbornów?). Na koniec Mole Man, którego wybór budzi akurat mieszane uczucia.
Oczywiście największą nowością jest kreacja żony i córki Spider-Mana jako superbohaterek. O ile Mary Jane w tej roli (świetna koncepcja z absorbującym moce kostiumem) będzie dla wielu czytelników wymarzoną postacią, o tyle udział 8-letniego dziecka w tej ryzykownej działalności może wzbudzać kontrowersje i źle świadczyć o rodzicach. Ze scenariusza wynika jednak, że Annie może używać mocy tylko za zgodą rodziców i raczej defensywnie niż ofensywnie.
Inauguracyjny numer tego tytułu poszerzono o dwie pełne ciepła i humoru bonusowe historie. Jedna z nich skupia się na relacjach Petera, a druga Mary Jane z córką. Peter okazuje się być super tatą kumplem, a Mary Jane wystrzałową mamą z garścią dobrych rad i zmysłem projektantki mody. Reasumując, ci, którzy szukają dowcipnego, acz dojrzałego Spider-Mana, wzoru do naśladowania, a nie nieudacznika, znaleźli wreszcie swoją „niszę”. Jaka wielka szkoda, że to tylko alternatywne uniwersum…
Ocena:
Autor: Dawidos